Így használd a tartalommarketinget a márkád iránti bizalom építéséhez!
Az ügyfelek márkád iránti bizalmának építése az egyik legfontosabb dolog, amit tehetsz a vállalkozásod érdekében. A bizalom a potenciálisan növekvő bevétel mellett a céged növekedésének egyik legjobb mutatója. De mi segít, ehhez hozzá?
1. Hozz létre releváns tartalmat
Kevés olyan hatékony dolog van az online marketingben, mint a releváns tartalmak közvetítése. A blogbejegyzéseken át a különböző témákban megírt cikkek, Facebook posztok, infografikák és egyéb tartalmak megmagyarázhatják céged küldetését, kiemelhetik szolgáltatásaidat és érdemi információkat nyújthatnak róla.
2. Összpontosíts az értékteremtésre, ne csak a márka promócióra
Noha a márka állandó jelenlétének növelése a tartalmi stratégia egyik célja kell, hogy legyen, nem ez lehet az egyetlen cél. A közönség iránti bizalom valódi fejlesztéséhez törekedj arra, hogy értékes és egyedi legyen az a tartalom, amit közvetítesz ügyfeleid, célközönséged felé.
3. A hitelesség elsőrangú legyen
Az elmúlt évtizedben a fogyasztók egyre inkább érdeklődnek az autentikus márkák iránt, amelyek a szó jó értelmében valamiben kilógnak a sorból. Valójában egy nemrégiben készült felmérés szerint a fogyasztók 90%-a értékeli a hitelességet, amikor eldönti, melyik márkákat fogja választani.
4. Oszd meg ügyfeleid rólad alkotott véleményét
A márkabizalom megteremtésének másik nagyszerű módja az, ha hagyjuk, hogy ügyfeleink márkanagykövetként lépjenek fel. Végül is ki segít jobban kiemelni márkánk értékét, mint azok a fogyasztók, akik nap, mint nap használják szolgáltatásainkat, termékünket? Ez napjainkban főként az influencer marketingben jelenik meg, de már a múltban is használták ezt, csak még nem hívták így. A nagy sportszermárkák, mint a Nike és az Adidas már a 60-as, 70-es években híres sportolókkal reklámozták termékeiket, és ezzel próbálták növelni az emberek márka iránti bizalmát.
Konklúzió
Tartalmaink között a minőségen legyen a hangsúly, ne a mennyiségen. Ne ígérjünk többet, mint amit nyújtani tudunk (de kevesebbet se), így növelni tudjuk a márka iránit bizalmat és annak nívóját, ennek köszönhetően javul majd megítélésünk. Miután megkapták ügyfeleink szolgáltatásunkat, ápoljuk velük a kapcsolatot, és kérjünk tőlük véleményt, amit később megoszthatunk. Ez történhet Google cégem profilban, céges Facebook oldalunkon vagy privát emailben is, amelyet később weboldalunkra tehetünk ki. Ha ügyfelünk nem teljesen elégedett szolgáltatásunkkal, akkor is osszuk meg véleményét, viszont kezeljük azt, és ha tudjuk kompenzáljuk valamivel.